Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
NEWkus - Sára a Bára
Wollasch, Sara ; Olivová, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce prezentuje sérií akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
NEWKUS- Bára a Sára
Smékalová, Barbora ; Alster, Darina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze séerie akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
Průvodce
Bartoš, David ; Javůrek, Tomáš (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá lží, účelem lhaní v době post-faktické (post-truth) a rolí lhaní v životě jedince a v životě společnosti. Akce pohybující se na pomezí performance a happeningu prostřednictvím osobního průvodce odhaluje lži a transparentně představuje dosavadní život diplomanta a jeho rodiny a známých.
Rozklad černé, technika nedůsledného překládání Světla
Trnková, Barbora ; Ruller, Tomáš (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
K tématu Modlícího se přístroje přicházím jako fotograf, který cítí nutnost ověřovat si jednotlivé aspekty fotografie a její funkce. Víme, že fotografie manipuluje realitu. Můžeme ale říci, že vztah fotografie a reality je veskutečnosti zcela neutrální a že manipulaci způsobujeme svou vlasrtní reinterpretací reality pomocí fotografie. Proměna skutečnosti se ale také může odehrávat jen v samostatném dialogu mezi fotografií a realitou. Může se stát mechanizace vůlí? Umí se modlit modlící mlýnek budhystických mnichů? Modlí se mnich anebo mlýnek? Stačí když tomu mnich věří? Nebo stačí když tomu věříme my, kteří se na mnicha s točícím se mlýnkem díváme? ... Počítače lidí z bodu A "se modlí" modlitby z bodu B. S Tomášem Javůrkem, ve spolupráci s Vladimírem Veselým a Radkem Látem vytváříme nástroj ke hře, která umožňuje stát se součástí znovuartikulování naší skutečnosti na základě revize naší víry.
Jaromír Soukup
Smékalová, Barbora ; Surůvka, Jiří (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Ve své závěrečné práci se zabývám problematikou mediální vzdělanosti, kritickým myšlením. Zaměřuji se především na fenomén Jaromíra Soukupa a jeho pořadů v TV Barrandov a strategiemi, které využívá za účelem manipulace s divákem. Ve finální fázi práce vše zasazuji do vesnického prostředí Rudné pod Pradědem, jejíž obyvatele vnímám jako cílovou skupinu Jaromíra Soukupa. Konfrontuji je skrze společenskou událost - sociální experiment. Zde se uskuteční performance, jejímž hlavním motivem budou manipulační strategie, bude silně inspirovaná praktikami tzv. "šmejdů" a přímo konfrontovaná se záběry z pořadů JS.
Happening ve veřejném prostoru a jeho vliv na veřejnou politiku. Případ: Smíchovská truhlíková koupací sezóna
Patrná, Andrea ; Kokeš, Richard (vedoucí práce) ; Kváča, Vladimír (oponent)
Tato práce je zaměřena na jednu z forem kreativního aktivismu ve veřejném prostoru - happening, jeho schopnost měnit veřejnou politiku a upozorňovat na problémy ve společnosti. Hlavní linkou této práce bylo určit, jakými mechanismy a v jaké fázi veřejně politického cyklu ovlivnil Happening "Smíchovská truhlíková koupací sezóna" veřejně politický proces. Dalším cílem bylo zjistit, jakým způsobem Happening oslovil účastníky a na jaké subjekty byl přímo cílen. Teoretickou oporou pro naplnění cílů práce byl fázový model veřejně politického cyklu, jenž pracuje s myšlenkou politiky jako systému několika dílčích procesů. Cíle práce byly dosaženy kvalitativním výzkumem pod záštitou případové studie, tedy intenzivního zkoumání jednoho případu. Hlavním zdrojem dat byly hloubkové polostrukturované rozhovory se čtyřmi typy aktérů tohoto případu, z nichž vyplynulo, že hlavními mechanismy, jež ovlivnily v tomto konkrétním případě veřejně politický proces byla veřejnost a média, a to ve fázi implementace veřejné politiky, přičemž tyto mechanismy vlivu mezi sebou vzájemně interagují.
Československé akční umění a performance mezi lety 1963 a 1989: byla svobodná tvorba omezována Státní bezpečností?
Coverini, Valeria ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Tůma, Oldřich (oponent)
Práce zkoumá přístup v omezování svobody umělecké tvorby Státní bezpečnosti v případě československých akčních umělců. Zabývá se obdobím mezi lety 1963 až do tzv. sametové revoluce v roce 1989. Na konkrétních reprezentativních příkladech zkoumá intenzitu a vývoj omezování svobody tvorby ze strany Státní bezpečnosti. Ze sta zkoumaných umělců jsem vybrala ty nejsledovanější Státní policií a po vyhodnocení zúžené skupiny umělců jsem vybrala čtyři umělce, kteří tvoří reprezentativní vzorek zahrnující území Česka i Slovenska, období tvorby a závažnost omezení. Vybranými akčními umělci jsou Eugen Brikcius, Milan Knížák, Alex Mlynárčik a Tomáš Ruller. Ve zvláštní kapitole rozebírám rok 1989, který se svým charakterem liší od předchozích let. Fakt, že byla svoboda tvorby akčních umělců v Českoslovenku omezována je nediskutabilní. Hlavní otázkou výzkumu zůstává, zda se omezování tvůrčí svobody akčních umělců ze strany Státní bezpečnosti lišilo v průběhu 60., 70. a 80. let, případně jestli se lišilo a jak v Česku a na Slovensku. Intenzitu omezování definuji vězněním, omezením cestování, pokutou, žádostí o spolupráci se Státní bezpečností nebo například nemožností získat vzdělání či práci v závislosti na umělecké tvorbě.
NEWKUS- Bára a Sára
Smékalová, Barbora ; Alster, Darina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze séerie akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.
NEWkus - Sára a Bára
Wollasch, Sara ; Olivová, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce prezentuje sérií akcí uměleckého dua NEWkus. Umělecké duo NEWkus pojednává o transformaci vztahů a celkové definici konceptu těla NEWkusu. Vyrovnává se s izolací způsobenou korovavirovou pandemií i s apatií zapříčiněnou jednotvárným stylem života v uzavřeném prostoru se stále stejným člověkem a nemožností se setkat v rámci dua NEWkus. Díky sérii akcí v domácím prostředí si skupina uvědomuje vlastní existenci v daleko širším rozsahu, zjišťuje, že není pouze dvoučlennou, že její struktura je obsáhlejší. Série realizovaných akcí je postavena na hranicích sociálního, uměleckého experimentu a intimního realismu. Celá zkušenost se promítá v jediném prostoru, v rámci festivalu Dny NEWkusu. Prostor je definován objektem inspirovaným paravánem, jehož vnitřní prostředí je uzpůsobeno obrazu i potřebám obou autorek. Divákovi je tak umožněno setkání s příběhem, který bude během festivalu představen z mnoha úhlů pohledu a poskytne tak možnost prolnout se s tělem NEWkusu v reálném čase a prostoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.